Tombola verbindt zich als sponsor aan SBS6-programma “Camping De Wildernis”
14 december 2023
Om als online casino in Nederland legaal te kunnen opereren, moet een operator in het bezit zijn van een vergunning voor de verkoop van online kansspelen in Nederland. Deze vergunningen worden uitgedeeld door de Kansspelautoriteit (Ksa), de toezichthouder voor alle offline en online kansspelen in Nederland. Om in aanmerking te komen voor zo’n vergunning moet een aanbieder een aanvraag indienen bij de Ksa en ervoor zorgen dat zij voldoet aan alle wettelijke voorwaarden. Enkel op die manier hebben bedrijven een kans om een vergunning voor de verkoop van online kansspelen in Nederland te krijgen, zoals eerder al lukte voor LeoVegas en Jacks.nl, bijvoorbeeld.
Tombola wordt sponsor van “Camping De Wildernis”
Op het moment van schrijven, een dikke twee jaar na de regulering van de markt voor online kansspelen in Nederland in oktober van 2021, zijn er al meer dan 25 legale online casino’s in Nederland actief. In andere woorden, in relatief korte tijd is de online kansspelsector dus heel competitief geworden. Om de concurrentie te slim af te zijn, moeten aanbieders in ons land daarom constant hun best doen om boven de rest uit te steken. In principe is dat voor Nederlandse gokkers alleen maar goed nieuws, want hoe meer legale aanbieders er zijn, hoe meer moeite elk van die aanbieders moet doen om aantrekkelijk te zijn en te blijven voor spelers.
Er zijn dan ook heel wat manieren waarop online casino’s in Nederland elkaar de loef proberen af te steken. Het regelmatig toevoegen van nieuwe spellen en features aan het bestaande spelaanbod is er daar eentje van. Het van origine Belgische 711 Casino deed dit, bijvoorbeeld, recent nog met het portfolio van spelontwikkelaar Booming Games.
Ook het afsluiten van samenwerking en sponsorovereenkomsten is een veelgebruikte manier om meer naamsbekendheid te verwerven. Dat is, bijvoorbeeld, waarom TOTO aan het einde van afgelopen zomer aankondigde dat zij zich als sponsor officieel had verbonden aan de Azerion Vrouwen Eredivisie. Hetzelfde kan gezegd worden voor Tombola, waarvan recent bekend werd dat het de nieuwe sponsor is geworden van “Camping De Wildernis, een nieuw realityprogramma van SBS dat vanaf 1 januari 2024 wekelijks uitgezonden zal worden.
“In Camping de Wildernis verwelkomt reisleider Johnny de Mol vier Nederlandse gezinnen die nooit verder zijn geweest dan de camping in Nederland en voor wie er niets boven een lekkere gehaktbal gaat”, valt te lezen op de website van Talpa Network, waar SBS6 toebehoort, “Twee weken lang verblijven zij op een oer-Hollandse camping… met één groot verschil: deze camping staat midden in de bush van Botswana! Vanuit hier gaan ze op avontuur. Van nachtelijke safari’s tot slapen in het wild: ze staan regelmatig oog in oog met dieren die ze daarvoor alleen uit de dierentuin kenden.”
Safari Bingo
De branding van Tombola zal dankzij de sponsorovereenkomst veel te zien zijn rondom het programma, zoals bij de aankondigingen en in de aftiteling. Ook zal het online casino een actieve rol spelen bij verschillende acties die gerelateerd zijn aan het programma. Dat is echter nog niet alles, want Tombola is ook van plan om een nieuw bingospel te lanceren dat past bij de sponsoring van “Camping De Wildernis”. Het gaat namelijk om het spel Safari Bingo, wat een volledig nieuwe bingovariant moet worden voor de leden van het online casino in Nederland. Het is de bedoeling dat Safari Bingo in dezelfde week wordt gelanceerd als het programma zelf, dus in de eerste week van 2024.
“We waren al een tijdje aan het oriënteren welk TV-programma het beste zou passen bij tombola”, vertelt Marc Smit, Country Manager bij Tombola Nederland, aan het nieuwsplatform Casinonieuws, “De Wildernis heeft wat ons betreft een perfecte mix van spel met veel fun en spanning, daarnaast een groep van hele leuke deelnemers en een dieren bingo in de wildernis. De SBS6 kijker past ook echt bij onze doelgroep. In de week dat De Wildernis start lanceren wij een nieuwe bingo, Safari Bingo. Safari bingo gaat een leuke en frisse bingo ervaring bieden naast de populaire Bingo90 en Bingo75 varianten die we al hebben. We hebben de eerste aflevering van De Wildernis al mogen zien, je krijgt meteen de smaak te pakken. Kijken dus!”
Overigens was Tombola er net op tijd bij om zich te verbinden aan het nieuwe realityprogramma van SBS6. Sinds 1 juli van dit jaar is er namelijk een verbod op ongerichte gokreclame van kracht in ons land. Dit verbod wordt echter in stappen ingevoerd en de eerste stap was het verbieden van dergelijke reclame op televisie, radio, print media en in de buitenlucht. Vanaf 1 juli volgend jaar zal ook programmasponsoring, zoals die van Tombola en “Camping De Wildernis”, niet langer toegestaan zijn.
Online kansspelen in Nederland moeten leuk blijven. Speel gerust en bewust. Ben je ongerust over je eigen speelgedrag of dat van een vriend(in), familielid, of collega? Neem dan gratis contact op met de AGOG (Anonieme Gokkers Omgeving Gokkers).